25 Mayıs 2016 Çarşamba




VİZESİZ BİR YOLCULUK -TİFLİS, GÜRCİSTAN



Tiflis’ e Neden Gidilir?

 

 

Aslında bu soruyu güzel bir gün geçirip, odada iki kadeh şarabın etkisiyle  arkadaşınız sorduğunda çok komik oluyor. Bu soru başka soru da doğurur; kadın için mi, erkek için mi? Çünkü yanıtları hemen değişir.
Ben daha genel tanımdan yani gezmeyi, görmeyi sevenler için anlatayım keza kategoriye ayıran arkadaşlar başka mecralarda istedikleri bilgiye ulaşabilirler J
Eğer ucuz bilet bulursanız hafta sonu gitmeniz gereken şehirlerden birisidir Tiflis. Düşünsenize dünyanın birçok yerine Türk kimliği ile gittiğinizde pasaport kontrolünde yaşadığınız saçma soru ve aşağılanmaları birçoğumuz denk gelmişizdir. İşte size aşağılamadan bırakın pasaportu sadece TC kimliğinizle kabul eden bir memlekete gitmek kanımca çok doğru olacaktır. Bu neden bile Tiflis ‘e gitmek için yeterli olmalı.
 

Panaromik Şehir Görüntüsü





 
 

Nasıl Giderim?


Atlasjet ve THY  ile gidebilirsiniz. Hangisi ucuz ise onu tercih edin. Atlasjetin şehre servisi var bunu unutmayın. Şehre ulaşım için sabah 07,00 den sonra 37 numaralı  otobüse binebilirsiniz (0,50 Lari). Taksi kısmı için biraz sıkıntılı olduğunu duydum. Uluslararası taksi kazıklama ve müşteriye yapışma geleneklerine çok sadık olduklarını duydum. Ben şanslı turistlerden olduğum için özel araçla alındım. Başka bir seçenek de kaldığınız hostelden araç talep edebilirsiniz. 2016 senesi için 25-30 Lari den fazla ödemeyin.
havalimanında internet bulan yolcuların hali :)

 

Nerde Kalsam?

 
Kalacağım yer ucuz, merkezi ve temiz olsun deyip benim gibi kriterleri olanların doğru adresi booking.com dur. Ordaki puanlama ve yorumlar bugüne kadar beni yanıltmadı.

ilk kaldığım yer Old District Guest House da çok rahat ettim. Para ve kayıt konusunda hiçbir ısrar yoktu ki benim için önemli bir tavırdır. Size güvendiğini gösterip Önce memnuniyetiniz diyen mekanları tek geçerim. Varsa kusuru görmem bile. İşletmecisi  Toma, son bir senedir bu işi yapıyor. Birçok Gürcü gibi Putin' den hazetmiyor. Kendi ürettikleri şarabı içerken sohbet etme şansım oldu. Çok iyi İngilizce bilmese de elinden geldiğince sorularımı yanıtladı. Bir daha gidersem orda kalırım.

 Georgian Guest House da temiz bir yer. Ama sahibi amcanın dil bilmemesi ve her kapıyı açtığımda burnumun dibinde bitmesi hoşuma gitmedi.  Havanın güzel olduğu zamanda giderseniz güzel bir terası var.

 Ne Yesem Ne içsem?
 Hemen içecekten başlayakım. Kesinlikle şarap içmeden gelinmemeli. Ben kaldığım hostelde aldığım şarabı tattım ilk olarak. 1lt şarap 9 Lari kadar. Şişe şarapları kalitesine göre değişse de ortalama da 12-15 Lari arası şarap alabilirsiniz.

Sokak başlarında küçük büfelerin dışında büyük marketleri görmek zor. Toplamda iki tane Careffour gördük ve içki alacaksanız buradan alın daha hesaplı.

Yemek kısmında internette okuyacağınız gibi pidemsin ekmek vari yemekleri var. Türk mutfağından çıkan ukala kimseyi tatmin etmez. O yüzden değerlendirmenizi bu şekilde yapmayın. Aç kalmazsınız, ama gözünüzü dört açın. Lokantalar genellikle bodrum katında.

 
Ne Alsam?
Ben gitmeden önce makyaj malzemesi alırım diyordum ama kesinlikle uygun fiyata bir şey bulmak zor. Ben sadece şarap aldım. Onu da bagaja sıkıştırdım. Her zaman ki gibi duty free uygun olmuyor.
 
TİFLİS TE GÖRÜLECEK YERLER
Acep Nereye Gitsem?
Stalin in Evi
 İlk gün Gori' de Stalin'in müzesi, tren ve evini gördüm. (15 Lari ) .Müze kısmı hayal kırıklığıydı. Ben kişisel eşyalarını beklerken fotoğraf sergisiyle karşılaştım.
Trende ise mutfak, yatak ve toplantı odası mevcut. 80 tondan ağır olduğu söyleniyor. Bahçeye kondurmuşlar yeşil yeşil J




Stalin in evi
 

 


Tblisi Old Town -


Kaldığımız yer burasıydı. Sevimli, küçük bir alan. Eski evleri oraya göre oldukça pahalı.

Abanotubani Bölgesi (Sülfür Hamamları):  Fotoğraflara bakınca ama ne güzel deyip gittiğinizde damındaki insan pisliklerini görünce hızla kaçacağınız alan. İçerisi gidenler tarafından pek önerilmediği için dışardan bakıp geçebilirsiniz.


 
 

Özgürlük (Tavisuplebis Meydanı:

Eylem yapmak istedikleri zaman toplandıkları meydan.1918 de Gürcistan' ın bağımsızlığı ilan edince Özgürlük Meydanı olan alanın eski adı Lenin dir.
 
Tiflis Rustaveli Caddesi: Özgürlük meydanına giderken mutlaka görürsünüz. Sokağı bitmene doğru büyük marker size bekler. Parlamento, opera gibi büyük binalar bu sokak üzerinde ve Rus mimari özelliklerini taşır.

Botanik Park :Ben girmedim içine. Hep parkın  kenarından geçtik. Türkiye de gördüğüm doğadan sonra sönük geldi diyebilirim.

Kartlis Deda (Mother of Kartli) Heykeli: Teleferikle çıkarken sadece gidiş için ödeme yapın. Dönüşte yürüyerek inersiniz. Heykelin bir  elinde kadeh dostlar için, diğer elindeki kılıç düşmanları için tehdit simge eder. Güneşli bir günde fotoğraf çekmek biraz sıkıntılı çünkü ışığı yanısıtıyor. Aman tek derdiniz bu olsun.







Tsminda Sameba (Holy Trinity) Cathedral

Şehirde görebileceğiniz en büyük katedral. 5000 metrekare ve 15000 kişi ibadet edebilir.Dindar bir şehir için sevilen mekanların başında geliyor.

 
Kura Nehri ve Barış Köprüsü –

Şeklinden dolayı ped köprüsü de denilebilir. Biz de feminen hareket olarak bol bol fotoğraf çektik :)

 



 

Ben Ettim Siz Eylemeyin Köşesi

 

·
        
·         Bilet alırken saatine ve tarihine dikkat edin. Benim gibi arkadaşlarınızdan birgün önce gidebilirsiniz.
·         Skyscanner dan daha uyguna bilet bulabilirsiniz ama benim gibi talihsizlerin bileti sisteme takılabilir. Pes etmeyin üstüne gidin.
·         Ben yapmadım siz yapın, Atlas jetle uçarsanız gidiş ve dönüş için servislerinden faydalanabilirsiniz.
·         Yemek yiyeceğiniz mekânlar konusunda daha hazırlıklı olun ve nokta atışı yapın. Bazen mekân bulmak zaman kaybı.
·         Kimlikle girdim. Size verilen giriş kâğıdını kaybetmeyin. Türkiye dönüşünde soruyorlar. Çok stres yapmayın. Uçuş kartınızı da görseler memlekete girebiliyorsunuz. Onu da kaybedenler için önerebileceğim bir çözüm yok, geçmiş olsun J
·         Pazar günü exchange ofisler kapalı, ben bilemedim aman siz dikkat edin. Daha pahalıya mal olabilir.
·         İngilizce bilmiyorum diye kasmayın, onlar da bilmiyor.
·         Çok fazla dilenci var. Ben para vermedim, siz  verir misiniz bilmem.

 

 

            NOT:

S  Sokakta internet bağlantısı ücretsiz. Tbisi Loves You ya bağlanabilirsiniz. 30 dk kullanırsınız. Tekrar bağlanmak için bağlantıyı kapatıp tekrar deneyin.

Selling 1.00000 GEL
you get 1.37049 TRY
Buying 1.00000 GEL
you pay 1.37116 TRY  (Mayıs 2016)





Teşekkürler Köşesi


Orda yaşayan turizmci Harun Turan sayesinde özel araçla havalimanından alınıp özel tura tabi olmak ve her sorun yaşadığımda arayabileceğim bir asistanının olması bugüne kadar görmediğim bir konfordu. Bünye de alışık değil,  mahcup etti beni. Bu yazı vesilesiyle kendisine teşekkür ederim.
Kendisiyle dönüş yolunda havalimanında karşılaştık. Bir daha gidersem sırf kendisini görmek ve sohbet etmek için giderim. Seviyorum ben bu Çerkezleri ve de Kozok ailesini.  Aman adını es geçmemem gereken turizm duayeni Yelkan Kozok u belirtmeden olmaz. Ayrıca yurtiçi  tur sözlerini unutmayacağım J

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BALI

Cennetten güzel bir parça ; Bali ❤🌺🌸🏵 Bali ye ilk geldiğim anda izlenim harikaydı. Korona için titiz kontrol, tertemi...