26 Mart 2020 Perşembe

BALI




Cennetten güzel bir parça ; Bali ❤🌺🌸🏵









Bali ye ilk geldiğim anda izlenim harikaydı. Korona için titiz kontrol, tertemiz wc ler ki içinde rengârenk renkli çiçekler var. Resmen yüzünüze gülüyor her yer. Başlangıçta tropikal ülkeye geldim havasını mutlaka hissedersin. Dışarıya çıkınca sıcak bir hava ve tabi ki taksiler.




Havalimanına yakın olsun diye kaldığım Seminyak i sevmedim. Deniz de dalgalı olunca çok keyifli olmadi. Sonra Ubud a geçtim. Daha turistik daha kapitalist ve sirince bir yer. Bütün ada tam bir tropikal havada. Sadece bir kismi turistik guzellikte demek haksizlik olur. Asya nin bu anlamda incisi denilebilir.  Ama işte bunun da bir kusuru var; Bali nin insanları. Sizi sokakta yurumemeniz otelde kalıp arkadaşlarınızla sosyallesmeniz için tüm tacizleri yapıyorlar.  Pazarlama için israri gördüm ama burda suyunu çıkartıyorlar. 1 dk içinde aynı sürücü bana üç sefer sordu😠. Ya taksi ya masaj ya başka bir şey. Sonunda gezilecek saatleri anladım. Sabah erken saatlerde dükkanlar açılmadan önce yada açılırken bunların afyonları patlamıyor. O sıra üç beşine hayır diyip gezinebilir. Bir de ben Bali de hiçbir şeyin gerçek fiyatını öğrenemedim. Çünkü fiyat etiketi yok. Tuttuğunu öpüyorlar. Ben de marketlerden alışveriş yaptım ama sonradan anladım ki onlar da öpüyormuş. 2 rupe luk dondurma merkezi yerde 15 rupe a satılıyor. Merkezden uzaklaşıp halka karışınca daha insaflı fiyatlarda alışveriş yapmak mümkün. Ben gezdiğim tüm dönemde asya nin istanbul la yarışacak kadar pahalı olduğunu söyledim. Meğerse turist kazıklama merkezinden uzaklaşıp daha sahi bölgelere gidince ucuzluğu görebiliyorsun. 

Şuraya git buraya git diye birşey yazmayı düşünmüyorum keza birçok blog yazarı hakkını vererek listeler yapmış ki ben de onlardan faydalandım.   
Ubud da turistik yerler için bir tur rehberi ile anlaştım.kalinan otellerde de turlar için fiyatlar  var. Bunda da önce kontrol edip sonra almak lazim.

Tüyolar 
*Fazla kıyafet almayın, özellikle benim gibi sırt çantası ile gezenler için.

*Parmak arası terliginize yapışacaksınız. Başka ayakkabıya gerek yok. 

*Benim gibi sırt çantası ile gezecekler için Kuta da Celebbest Kuta Hostel i tavsiye ederim. Hayatımda böyle eğlenceli bir mekan görmedim. Turları da bu sehirden alıp yine burda kalabilirsiniz. Gelip otelden alıp sonra geri bırakıyorlar. Böylelikle denizden uzaklaşmanız olursunuz. 

Son gün beni uğurlayan arkadaslarim


*Yemekler için lokal ve temiz görünümlü yeri tercih edin. Hem lezzetli hem uygun olur. 

Best part of Kuta is David who is from nowhere 


*Ulaşım için gocek tarzı program kullanıp fiyatı öğrenin kazıklanmazsınız. 

*Gidilen mevsime göre değişir ama yağmur bastırınca iyi yağıyor. Çanta için poşet falan düşünün. 

*Hava çok sıcak olduğu için abur cubur yiyemezseniz kendinizi benim gibi tropikal meyvelere verin. Merkezden almayın pahalı azcik. 100 gr 18.000 rupe den satılırken ben kilosunu 15.000 rupe  dan aldım. Dediğim gibi saçma sapan bir kazıklama yöntemleri var. 

* Sabah saatlerinde yol kenarlarında insanlar tezgah açıp yemek meyve satar. Seçip alınabilir.  Marketin yarı fiyatına geliyor. Hem halka katkın olur alışverişle. Mahalle pazarina girip kacrim cunku kokmus et kokusu cok fena 😝

* Özel günleri takip et. Ay takvimi kullandıkları için her sene değişir. Silent day diye bir günleri var. Her yer kapalı Bali den uçuş bile yok.


* Tek gezenler için tavsiyem booking.com tarzı sitelerden puanı yüksek eğlenceli yerleri tercih etsinler. Şehirde yapacak birşey olmayınca ordan tanisilan insanlar çok daha keyif verir.

* instagramda gördüğümüz o salıncaklı kalpli sirin yerlerin hepsi ücretli. Nerdeyse soludugun havayi satacaklar. Para verip gezdiğin pirin tarlasında karşı tarafı gezerken bağış istiyorlar. Köylü seninle fotoğraf çekilip para ister. Ne desem bilemedim üstüne 🤷‍♀️


Gizlice çektiğim tarla çalışanı.  Bilse hemen para ister.


Genel olarak konuyu toparlamak gerekirse 10 - 14 gün Bali için yeterli. Gezilecek yerlerin listesi çıkarılıp Ubud bölgesinde gezip sonra sörf ve yüzme için  sahil kesimlerine gidin. Ada bir cennet ve yolda giderken bile çok beğeneceksiniz. Ama Bali li insanlar çok şerefsiz. Hem satışta ısrarlı hem de kendi dillerinde arkandan konuşup dalga geçiyorlar. Bu sadece benim izlenimim degil. Birçok gezgin arkadaş bu durumdan çok rahatsız.  Hatta Hollandalı bir arkadaş odasından çıkmıyordu. Kıza gına gelmişti bunlardan. Gidecekler bunları bilerek giderse iyi olur. Amerika yi tekrar keşfetmeye gerek yok 😉



Celebbest Kuta Hostel 😍

Çok fazla tapınak var. Hepsini aynı günde gezmeyin bence.

Monkey Forest-maymunlari sevmediğimi keşfettim 🤣


Her musluk bir anlam içeriyor. Şifa ve pozitif enerji için uzun sıralarda beklemeye değer. 


Şelale, gidilmez ise olmazlardan. Çok seçenek var.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BALI

Cennetten güzel bir parça ; Bali ❤🌺🌸🏵 Bali ye ilk geldiğim anda izlenim harikaydı. Korona için titiz kontrol, tertemi...