18 Mart 2020 Çarşamba

KADIN BAŞINA DÜNYA MI GEZILIRMİŞ


Travel.because money return but time does not.


Yüzde ikisinin gezdiği ülkede hem yolculuk yapmak hem de bunu tek yapıyor olmak çok şaşırtıcı gelir insanlara. Giderken size söylenen tembih ve tavsiye de insan profilini ortaya çıkartıyor. Kimisi aman hırsızdan virüsten uzak dur der aklında en kötüsünü getirip onu kendine çeker kimi de keyfimi çıkarmamı söyler. Insanlarin dar vizyonlarini da görüyorum. Uzun süredir dünyada yapılan sırt çantası ile ucuz yolculuk yapmak tecavüze açık kapı gibi algılanıyor. 
Brn tüm bu dar vizyon ve kötü bakış açısını arkamda bırakıp , iyiyi cebime koymayı tercih  ediyorum. çünkü gittiğim yerde bakış açım bu olduğu için mutsuz olma ihtimalimi asgariye indiriyorum.

Korkuların aksine yanlız gezmenin çok cazip yanları var. Olumlu baktığım için  bunları yazmayı tercih ediyorum. Yola çıkarken çok detaylı plan yapılmadıysa kabataslak bir plan varsa ki benim tercihim bu oluyor, kendi kendine başlangıç noktama göre bir sonra planı özgürce çıkartabiliyorum. Fikrini değiştirdiğinde yanında gocunacak kimse olmaz. Gezip görmek istediğim yerlerde istediğim sürede kalmak bazen bir tapınağın bahçesinde uyumak da benim sevdiğim en özgür yanım. Kaldığım hosteslerde tanıştığım yeni insanlarla akşam vakit geçirebilirim. Yalnız seyahat etmek insana daha fazla sosyalleşme imkanı sunar. Kaldığınız yerdeki yerli insana soracak çok sorum olduğu gibi diğer turistlerle de  konuşacak çok keyifli konular bulabiliyorum. Bu sayede ordaki yerli hayati kesfetme sansim bir nebze de olsa olabiliyor.Paylasimlardan öğrenecek çok şey olacağı gibi verilen tavsiyelerle yolculuk şekillenir ve size çok fazla şey katar.
Bunları yazarken 1. Sınıf olduğu iddia edilen kötü bir otobüste yolculuk ederken (Chaing Mai- Bangkok) yanimdaki eş cinsel tarım işiyle uğraşan bir italyan ile konuşuyorum. Burda bir tarlada gönüllü çalışarak hem buranın tarımını öğreniyor hem de parası olmadığı için 2 ayı bu şekilde geçirebiliyor. Aslında gezmek için para en büyük bahane. Konfor alanından çıktığımız anda dünyanın kapılarını tıklayabiliyoruz. Elie den şu kısacık sohbetten çok şey öğreniyorum.bakarsin Gönüllü isci (volunteer) olarak onun tarlasında çalışırım ilk.
Yanımda bir kanka olsaydı bu kadar yabancı insanla tanışma şansım olamazdı. Bunu fark ettikçe hem daha mutlu oluyorum hem de sonraki uğrak yerlerim için heyecanlanıyorum. Bu insanlarla tanışınca o ülkeyi ve kültürünü de tanıma fırsatın olur. Yanı ne kadar sosyal ve konuşkan olursan yaptığın yolculuk o kadar eğlenceli ve zengin olur.

Bu yazıyı okuyup çantasını alıp düşlediği ama korktuğu için adım atamayan bir kadın bile yola çıksa benim için kârdır. Ordan bir foto gönderir umarım:) kimseyi dinlemeyin kendi düşünüze bakın. Yola çıkan bilir.

Bir yıldır dünyayı gezen yakışıklı fransız arkadaşım 

Cinli olması a rağmen çok iyi konuşan Lu

Biraz çalışıp sonra kazandığı para ile hemen dünyayı gezmeye başlayan çılgın Letonya li Airi

Ukrayna li arkadaşım Nazariy





Yemek yapmayi öğrenirken 


I

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BALI

Cennetten güzel bir parça ; Bali ❤🌺🌸🏵 Bali ye ilk geldiğim anda izlenim harikaydı. Korona için titiz kontrol, tertemi...