10 Temmuz 2014 Perşembe

ALİ İSMAİL KORKMAZ'LA BELGRAD'DA GEZDİM

 

VİZESİZ YOLCULUK - SIRBİSTAN, BELGRAD

 
 
Balkanlarda yaptığım gezinin en eğlenceli ve anlamlı gezisi Belgrad oldu. Bu sefer Ali İsmail Korkmaz bana eşlik etti. Yazılanlardan ve söylenenlerden dolayı Belgrad biz de merak duygusu oluşturdu. Sekiz ay öncesinde 230 TL ye aldığımız ucuz Pegasus biletleriyle tatilimiz Haziran ayının ilk haftasına denk geldi. Nedense bu tarihi Ali İsmail seçti. Ben de ona itiraz etmedim. Nasıl itiraz edebilirim ki sevimliliği ile ağzımdan girip burnumdan çıkıyor her seferinde.
Uzun kuyrukları geçip uçakta koltuklarımıza oturunca soldan Ali İsmail bana göz kırptı.İyi bilir uçak kalkışında  biraz tırstığımı. Sevimli gülümsemesiyle içim ısındı. Sorun yok herşey yolunda hissi vermesini iyi bilir.


Uçaktan inince daha pasaport kontrolüne gelmeden ayakta polisler karşıladı bizi.1.90 boyunda kırmızı saçlı,uzun,sivri abartılı tırnakları olan memure Afrika'dan irtica yapmak isteyen insanmışız gibi sorgu suale başladı. Ben kalacağmız hostelin detaylarını verirken Ali İsmail kıskıs gülüyor dibimde. Bilir bu aşalayıcı tavırlara ne kadar gıcık olduğumu.
Havalimanından şehre gitmek için üç seçenek var ben size en güzelini sunacağım;A1 otobüsü.300 dinar \3 Eur ya şehir merkezine gidebilirsiniz. Sakın taksileri kullanmayın. 3 euro ya gideceginiz yolu 20-25 euro ya satar üstüne utanmadan otobüs yanımızdan geçsede burda otobüs yok der. Gösterince de bu sefer fiyatını 10 eur der. Genel bir kuralımdır ;taksi kullanmamak gerekir yurt dışında. 
 
 
KALIŞ
 
Biz Goodmorning Hostel'de kaldık. Genel yapılan yorumlar doğru; çalışanları yardımsever ama çok pis. Hosteli bulana kadar da Ali İsmail'le çok debelendik. Adres tarifi konusunda benden daha kötüler.


ULAŞIM
 
Bizim gibi aylar öncesinden bilet alırsanız uyguna ulaşım sağlayabilirsiniz. Şehir içi ulaşımı tramvay yada otobüsle yapılabilir. Biz merkezde gezindiğimiz için hep yürüdük.Bu arada pembe şapkalı taksileri daha uygun tarifeli olduğu söylendi.


Belgrad için söylenenler çok doğru. Özellikle yeşilliği bizi çok etkiledi. Ali İsmail, hostelin karşısındaki botanik bahçesini görünce;' bizim Toki nin elinde olsaydı hemen yıkıp iki tane ucube binayı dikerdi' dedi. Haksız mı diye düşündüm ama sonra dere yatağına bile ev yapan aklın bu cennneti katletmesinin çok normal olduğunu düşündüm. Gölgesini satamadığın ağacın sana faydası ne?
 
 
Hostele yerleştikten sonra şehir haritamızı alıp yola koyulduk. Eski şehir ve yeni şehir olarak şehri iki kısımda düşünün. Yeni şehir elbetteki sanayi ve katlı binaların olduğu kısım olduğu için gitmedik. Eski şehirde yol üzerinde saraylar,parlmento binası,havuzlar ve büyük oteller karşımıza çıkıyor. Havuz kısmı eğlenceliydi. Çünkü gittiğimiz ilk gün okulun son günü olduğu için mezun olan gençler kıyafteriyle havuza girip eğleniyordu. Biz de kenarda oturup onların eğlencesine konuk olduk. Gençleri fit ve uzun boyluyken kızları nedense daha şişman ve kısaydı. Sanki sadece erkekler sırp ırkının genlerini almış. Kızlar da pizzalardan arta kalan kalorilerden müzdarip.
 
 

TESLA MÜZESİ
 
En çok merak ettiğim Tesla Müzesi'ydi. Tesla 'nın icat ettiği yüzlerce aletten bir kaçını görebilecek olmak çok güzeldi.
Saat başı ingilizce turları var. Önce fillm gösterisiyle tanıtımı izliyorsunuz. Daha sonra da icatlardan birkaç örnek gösteriliyor. Sakın benim gibi kafanızda fabrika kadar büyük bir mekan gelmesin. Küçük odalar, birkaç alet ve birkaç görselden başka birşey yok. Ali İsmail için en ilginç olanı bir elektrik aletinin denenmesiydi.Ellerine lamba alıp havaya kaldırıyorlar. Alet elektrik yayınca lambalar yanıyor. Ali İsmail işi oyuna çevirdi ve tekrarlattı. Rehber kız da onun etkisinde kalmış olmalı ki hayır diyemedi. Balkanlardaki müzeler için genel görüşüm; kesinlikle yetersizler.
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
KALEMEGDAN - KALEMEYDANI

Şehir merkezinde görülecek çok fazla şey olmadığına karar verip Kalemeydanı'na gittik. Alt tarafında hayvanat bahçesi var. Bizdekilerin pisliğini ve hayvanların yaşadığı eziyetten dolayı gitmek istemesem de Ali İsmail'in ısrarıyla hayvanat bahçesine girdik. Çok büyük,tertemiz,hayvanların eziyet çekmediği bir hayvanat bahçesi. Ali İsmail yine haklı çıktı. Saatlerce içerde dolaşıp fotoğraf çektik. Bu kısımdan bu kadar keyif alacağım aklıma gelmemişti. Alicim sağolsun,enerjisiyle herşeyden keyif alabiliyorsun.
 
 
 
 

 
 





 
 
 
Daha sonra kaleye doğru çıktık. Kale içinde kilise de var ve birkaç düğüne denk geldik. Bir damat annesiyle bile hoşbeş ettik.
Kale içinde yarışma yapan çocuklar,tezgah açıp satış yapan insanlar, turist grupları ve birkaç tane küçük kafe vardı. Nehrin ve şehrin fotoğrafını çekmeniz için güzel bir yer. Şansımıza hava soğuk olduğu için kenarda bir kafeye gidip mola verdik. Sonrasında kalenin başka kapısından girince gördük ki insanlar burayı aktif olarak kullanıyor. Ali İsmail, basket turnavasını izlemek istedi. Tenis maçı için bile alan olması beni şaşıttı.



 






düğünden görüntü



YEMEK


Yemek işine kahvaltı ile başlayalım. Hostele güzel mekan ve fiyat sorduğumuzda bize kahvaltı fiyatının 3-5 Eur arasında olduğunu söyleyince sevindik. Ali mi daha saf ben mi bilemedim. Biz kahvaltı tabağı beklerken seçenekler hayal kırıklığına uğrattı. Neyse omlet alalım yanına peyni olsun dedim. Beyaz peyniri omletle isterken karson koz çatlattı beni. Ali İsmail durumun keyifini çıkarıyor tabi. Ben konuştukça o gülüyor. çok da işe yaramamış çünkü üç dört dilim kaşar peyniri getirdi. Kahvaltı da ne yiyorlar şimdi daha çok merak ediyorum.
Sokaklarda fast food tarzı büfeleri var. Büyük dilimlerle pizzalar var.Çok lezzetli olmasa da karın doyuru ve fiyatları uygun. Daha iyi pizza için biraz daha düzgün mekanlar var. Bir akşam da Meksika yemekleri yapan bir mekana girdik. seçtiğim yemekle benim uğradığım hüsran Ali İsmail'in ağzına malzem oldu tabi. Sonraki seçimleri ona bıraktım. Aman onun diline dolanacağıma... 
 
Belgrad'da çok fazla kalmadık. İki gün bize yetti. Zaten size daha fazlasını tavsiye etmem. Çünkü çok fazla görülecek yeri yok. Genel görüşüm ikinci kez gidilmez. Ama orman içine şehir kurulmuş havası veren o şehre ilk gidişinizde mutlaka doğası sizi büyüler. İkinci günden sonra amaaaann bizde de Belgrad ormanı var ne olacak diye ukalalık yapabilirsiniz. Gezi yazılarında da böyle güzel şöyle güzel diye ballandıran herkese inanmayın.







Abbas yolunda gerek ve biz Tesla Havalimanı na doğru yola koyuluyoruz. Söylemiş miydim Tesla Havalimanı çok küçük. Sırbistan, Tesla' nın şanını , şöhretini kullanmak için elinden gelenini yapmış. Zaten elinde pek  fazla malzemesi de yok.
 
Rahat bir yolculuktan sonra uzun pasaport kuyruğuna giriyoruz. Hoşgeldin güzel memleketime. Sırada kavga gürültü gırla. Ali İsmail'in umrunda değil. Annesiyle konuşuyor. Ana kuzusu diye dalga geçiyorum göz kırpıyor.
Pasaport kontrolünde sıra bana geldi. İşim bitince kenara geçtim.Polis geçebilirsiniz diyince Ali İsmail' i gösterip arkadaşımı bekliyorum dedim. Polis bu ya nezaketten bir haber. Ne arkadaşı geçin bayan diye sesini yükseltti. Sanki Ali İsmail'i görmüyordu. Sırada bekleyen insanlar bana garip garip bakıyor. Anlam veremedim. Ali İsmail'e baktım. Gene göz kırpıp gülümsedi. Sanki sorun yok herşey yolundaymış gibi. Valizleri alıp kapıya çıktık. İstanbul, Belgrad dan soğuk. Taksileri görünce gülümseyip Ali İsmail' e döndüm.  Soğuktan içim ürperdi. Tüylerim diken diken oldu. Tüm kalabalığa bakındım , yapayalnızdım. Haziran 2014 'te Ali İsmail Korkmaz'ı aradı gözlerim ama soğuk içime işledi,ürperdim.

 

 

 

 
ALİ İSMAİL KORKMAZ


Ali İsmail Korkmaz, 19 yaşında üniversite öğrencisi.Haziran 2013 Taksim Gezi eylemlerinde Eskişehir'de protesto eylemlerine katıldı. Evine dönerken eli sopalı sivil polislerce sokak arasında dövüldü. Baş ağısıyla hastaneye gittiğinde doktor kas gevşetici verip evine gönderdi. Komaya giren Ali İsmail bir daha gözlerini açamadı. Cinayetini aklamak için Ali İsmail'i araştran katilleri onunla ilgili tek olumsuz birşey bulamadılar.Tüm Türkiye ' nin içine işleyen bu cinayet, adalet olmayan düzende mahkemesi hala devam ediyor. Hemde kamera kayıtlarına rağmen .
Ali İsmail Korkmaz, polisler tarafında dövülerek öldürüldü. O hep 19 unda kaldı.




daha ondokuz yaşında
düşlerinde özgür dünya

örttüğü şu kutlu forma
yaşayacak anısında

ali ismail korkmaz
fenerbahçe yıkılmaz

 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BALI

Cennetten güzel bir parça ; Bali ❤🌺🌸🏵 Bali ye ilk geldiğim anda izlenim harikaydı. Korona için titiz kontrol, tertemi...