27 Mart 2017 Pazartesi

HAYIR'LI GEZMELER - PARİS

Zıpla zıpla zıplamayan :)


Paris için ne desem ben de bilemedim.İlk geldiğim zaman yol sordum. Gariptir ki ben İngilizce konuşurken karışımdaki Fransızca konuşuyordu ve ben anlayabildim. Paris te kaldığım zaman içinde ben İngilizce konuştum onlar hep Fransızca yanıt verdi. Kesinlikle yardimsever ve itici degiller. Ya dili bilmiyor yada resmen domuzluk yapıyor. Sonradan aklima geldi. Keske ben de Türkçe konussaydim. Nasil olsa ortak dil yok ortada. Birisi benim icin denesin bakalim ne oluyor :)


PARIS TE ULAŞIM NASIL ?


Demir ağlarla ördük tarzi marşlari birakin onlar soylesin. Koca bir sehri yer altindan hicbir yardima gerek olmadan gezebilirsiniz. Elli yil once yapilan metro eski olsa da hala kulanimda. Ama sorsan bizim duble yolları kıskanıyorlardır :)

Bilet  1,90 eur (2017) başka trene aktarma yaparken bu bilet geçerli. Arada kontrol olduğu için yolculuk bitene kadar biletinizi atmayın.

Metro içlerinde haritalar var ve tabelalarla sizi terminale yonlendiriyor. Hizli ve basit oldugu icin otobus kullanmadim. O yüzden diğer ulaşım yolları için bilgi veremem.





PARIS TE CAKALLARLA DANS


Gitmeden önce sehirle ilgili cok uyari aldim hatta ne işin var diyen gurbetçiler de vardi. Duyduklari yetmis ki görme hevesini birakin sizin gitmeniz bile anlamsiz.
Nişantaşi vari semtlerde degilseniz maceraya hazir olun. Siyahi arkadaslar tam çakal susuz götürüp su taşıtarak getirir. Istanbul dan iyi staj yaparak gittiyseniz sorun yok. Uyusturucu satmak icin bile yanima gelen arkadasi püskürttüm. Nasil mi tabi ki salaga yatarak. Şirin bulmuş olmalı ki ayrılırken 'l love you' dedi abim :)  Sizi zaten metro tarzi koşar adim yerde yakaliyor. Ben salaga yatinca bu zaman kaybi diyip uzaklasiyorlar. Kaldiginiz otellerde de fazla sicak kanli davranirsa 24 saate kalmaz kokusu cikar. Ha tabi elinde pahali telefonla adamlari tahrik etmenin alemi yok. siz de biraz dikkat edin canta ve cebinize. cok gec satte kenar mahallede bulunmadim ama bulunmamak akillica. tipten anlasiliyor zaten orali olmadigin.

Bu siyahi arkadaslarin suça yonelik tavrindan rahatsız oluyorsa Fransa devletine  ohh olsun. Sen adamlarin ulkesini vakti zamaninda sömür , getir memlekete kole olarak kullan sonra toplum huzuru falan de. Ne ekersen onu bicersin. Bu o adamlarin sucu degil. Bak ilerde bizim memlekette ne isler cikacak basimiza ama bu o yabanci halkin suçu degil.

Neyse hadi yerli halki da konusalim. Metro ve sokak gozlemlerimden sunlari soyleyebilirim. Yabancilardan hoslanmadiklari gibi kendi iclerinde de cok kibar ve sicak kanli degiller. Bizim Türk erkekleri hani bacak arasinda davul varmis gibi dusuncesizce oturur ya hah o mallik bunlarda da var. Karsisindaki kadin tacize ugramis gibi kalkip ayakta durmayi tercih ediyor. zengin semtlerdeki egitimli kisileri haric tutarsak biraz poşa vari geldi bana. belki kisin bu itibari birakiyor. yazin daha canli,zevkli  ve mutlu gorunuyorlardir. off amma gomdum ama. Yok yok tatlı insanlar :)


PARİS'TE YEME İÇME


Paris teki yeme içme mekanları hoş. Gezmekten yorulursanız bol bol kahve,yemek hatta şarap molası verin derim.





 

PARİS ROMANTİK BİR ŞEHİR Mİ?


Paris' le ilgili çok iyi PR çalışması yapıldığını gidince anladım. Bir arkadaşım 'Paris Sendromu' var dedi.
Yani beklenti o kadar yüksek ki gördüğünüze şaşırıp hani Paris diyebilirsiniz. Ben gezdiğim sürece romantik bir şehir algısına kapılmadım. Çirkin bir şehir değil görün gezin ama lütfen aşk şehri demeyin Roma' ya ayıp olur.
İlla romantizim diyorsanız bence İtalya ,Amsterdam daha akla yatkın bir seçenek. Hadi olmadı evinizde romantik bir gece yaşayın yahu,bu kadar uzağa gitmeyin :)




Bu çifte bayıldım. Uzakdoğulu arkadaşlar üşenmemiş Paris te evlenmiş. Boşandıklarında bu anıları bu kadar romantik gelecek mi acaba :) Aşkın gözü gör demişler :)




Böyle bakınca sanki daha romantik :)

 

PARIS TE GIDILECEK YERLER


Bazi arkadaslar sagolsun cok guzel yazmis bu kisimlari. Hatta usenmemis 10 maddeye indirmis ama ben keyfe keder gezdigim icin bu kadar detaylı bilgi veremem.
 
Hava gunesliyse yapilacak en dogru sey disarda nehir kenarinda ve sokaklarda olmak, baktiniz hava kapali hemen Lourve muzesine atin keninizi. Kafadan koca birgün bir müzede geçer. Sonra şarap,yemek yaparsınız.

EYFEL KULESİ


Bazılarının trafo diye de tabir ettikleri meşhur demir kule. İnsan yanına gidince kendini alamıyor ve hemen foroğraf çektiriyor. İlk inşa edildiğinde halkın isyan ettiği ucube dedikleri trafo şimdi akın akın turist getiriyor.


kadın gözüyle

herkül gözüyle


Kuleye aşamalı çıkmak için uzuuun bir kuyruğa giriyorsunuz tabi öncesinde internetten bilet almadıysanız. Hava yağışlı ve soğuk olduğu için o soğukta sıra beklemek ve yükseğe çıkmak bana cazip gelmedi. Belki bir sonraki ziyaretimde çıkarım,yani güneşli bir günde.

MÜZELER



NOTRE DAME



En sevdiğim müze,ücretsiz giriş. Biraz sıra bekleyip içerde gezilir. Bence dışı içerden daha enteresan.

Notre Dame dışardan görünümü



Yağmur yağdığı için kendimi içeri attığım müze; resim ve heykellere doyabilirsiniz.


Şahsım birgün piyangodan para kazanırsa,evimin tavanlarını bu şekilde yaptıracağım. Hayal etmek bedava :)


En etkileyici yüz ifadeleri :(


Yorulunca karşısına  oturup dakikalarca izlediğim eserlerden


Devrim dediğin halk tarafından yapılır. Bizdeki gibi olunca halkta kabızlık oluyor,sindiremiyor elindekileri!


Yanlız o değilde Dante de  pek çirkin,insanı ürkütüyor.' Cehennem ' başyapıtı benden değil de ondan gelmesi normal :)




Bu resmi görünce 'ay g*tüm sanki sen daha iyi biliyorsun !' duygusu vermiyor mu :) Ayy bana verdi.





PANTEON

 
9 Euro (Mart 2017) ücret karşılığı girip içerdeki resim ve bir kaç heykeli görebilirsiniz.


Panteon girişi




Dünyanın döndüğünü ispat eden top


Müze benim gibi çok üşüyen ziyaretçileri de düşünmüş. Çok dua ettim cook :)

 

 

 



Şehir turu yapmak isteyenler için cazip seçenek






Gezerken en sevdiğim mekan;klise. Yorgun ayaklara birebir.


PARİS'E NASIL GİDİLİR?

Türkiye den gidiliyorsa tabi ki uygun havayolları. Ama ben Zürih ten geçtiğim için ilk defa otobüsle yolculuk yaptım. Flixbus, Avrupa içi ulaşımda en uygunu. Pegasusun otobüs versiyonu dersem anlarsınız. Ben bileti internetten aldım ama aktarma kısmına dikkat edin. Bileti yanlış alırsanız 1 eur ceza karşılığında değiştirebilirsiniz. Para üstü size puan olarak geri veriliyor. Bir sene içinde yeni bilet alırken kuponu kullanabilirsiniz.



Gidiş-dönüş 60 Euro. (Zürih-Paris 9 saat)



Otobüste internet var ama ara ara kopuyor. youtube yalan ama sosyal medyada fink atılabilir.


Bu fotoğrafı Wohlen-İsviçre de çektim ama heryerde olduğumuzu görmek güzel :)
İnsan herşeye ragmen bir umutlanıyor.
 
 
 
NOT:Bu blog yazımı ısrarla gitmemi istemeyen Zürih teki kuzenlere hitap ediyorum. DAĞDELEN,ÇOLAK & KARIŞIK ailelerine gelsin bu ehli keyif yolculuk :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BALI

Cennetten güzel bir parça ; Bali ❤🌺🌸🏵 Bali ye ilk geldiğim anda izlenim harikaydı. Korona için titiz kontrol, tertemi...