5 Aralık 2016 Pazartesi

VİKİNGLERİN DİYARI STOCKHOLM - İSVEÇ

 

 

VİKİNG DEĞİL ELFLERİN DİYARI






Daktilo başında yazıyı yazıp yazıp sonra kağıdı buruşturup yere atarlar ya. İşte benim girişim de o eziyetle oldu.
Nasıl başlayacağımı bilemedim. İlk defa Kuzey Avrupa yapmış olmanın verdiği şaşkınlık var üzerimde.  Stockholm e varıp şöyle bir çevreme bakınca ‘Allah ‘ım sana geliyorum’ dedim. Biz öldük cennete geldik ve çevremizi Huri & Nuriler ler sarmış olmalı. Bu nasıl güzel bir ırktır anlamadım ! Tanrı , yaratmaya ordan başlayıp sıkıldığı yerde Ruslara,Uzakdoğuya geçmiş olmalı. Arada da biz harmanlandık. Bir ırkın bu kadar güzel olması adil değil bence. Yada bizim burda onların orda olması yanlış. Şöyle açıklayabilirim. Hani IKEA kataloğu varya. Ben oraya gidene kadar bu katalogtaki insanların model olduğunu sanıyordum. Meğerse yerli halkı kullanmışlar çekimlerde. Hepsi güzel,fit,naif ve kibar. Iş çıkışı ellerinde kahveleriyle yürüyen bir grup  kadını&erkeği görünce istemeden çevreme bakındım. Çünkü bir yerde fotoğraf çekimi vardı ve biz çekime denk gelmiş olmalıydık , gerçek olamayacak kadar hoş bir görüntü.


Meşhur meydanları






 
 
Biz Eylül 2016 da bayramda gittik. Sağolsun havayolları karşılıklı indirim yapınca 200 TL ye bilet alabildik ki sokaklardan anladığımız kadarıyla bundan faydalanan Türk sayısı fazlaydı. Soğuk havada yürümenin çok cazip olacağını sanmam ama güneşli günde yürümek,sokakları arşınlamak, bir kafede mola vermek tadından yenmez. Hip on hip off turları alırsanız 24 saat kuralı olsa da şunu atlamayın 16:00 dan sonra tur yok. Bu da demek ki size 24 saat satılan tur aslında daha kısa. O yüzden sabah erken turu alın. 7-8 durak var ilginizi çekecek. Akşama kadar oraları gezseniz size yeter.
 
Yazının devamında hiç İsveç li fotoğrafı göremeyeceksiniz çünkü bakmaktan inanın fotoğraf çekemedim/k. Hele ki Hobbitlerin memleketinden sonar  Elf lerin diyarına gitmek bizim için şahaneydi. Abarttığımı mı düşünüyorsunuz? İnanmıyorsanız gidip kendiniz görün derim :)
 










PAHALI BİR DİYAR


TL nin bu kadar değerli olduğu bir dönemde (!) ülke pahalı mı derseniz Avrupa X 2 olarak düşünün. Bir an gaza gelip hadi biraz içelim dediğimiz yerde biraya 45 TL ödeyince ayıldım. Fast food tarzi yerler biraz hayat kurtarır. 25-35 TL arasında menu yiyebilirsiniz. Bu arada bu diyar pahalı ama dışardan gelen hobbitlere pahalı. Elfler , gayet rahat ve huzurlu yaşıyor. Ee ne de olsa biz dış kapının dış mandalı J



 

 


 

STOCKHOLM DE KALIŞ

Tatilimizi planlayan Seher Gündüz ‘ün www.booking.com dan düzenli takibiyle kampanyaya giren merkezde bir hostel ayarladık. Soluklandığımız anda farkettik ki İsveç li kızımız kırık Türkçe konuşuyor. Allam dünya ne kadar ufak. Konyalı bir göçmenin yerine geldik ve de iyi ki de geldik. Hem kahvaltısı çok iyiydi hem de temiz. Çalışan Türk olunca tüm meraklı sorularımı yanıtladı.  Giderseniz kesinlikle buraya gidin derim çünkü puanı da yüksek. (Mosebacke Hostel )

Akşam yerli birayla yorgunluğu atma







Mosebacke Hostel
 
 
 
 
 
Sokakları arşınlamak güzel ama memleket sayısız adaya sahip olduğu için başka bir cennet. Gemiyle yolculuk yaparsanız ufak bir adada ev görüp kıskanmayın.
 

 




Tekne turunda yanımıza bir grup Türk gelince, Evrenin bizimle dalga geçtiğini anladık. Gerçek bu kadar göze parmakla sokulmaz ki :)

bence romantik bir yer











 

STOCKHOLM DE NE ALSAM


 

Deli misin? Gitmişsin görmüşsün,gözün gönlün açılmış ne kaşınıyorsun. Orda olup da memleketinde olmayan yada daha ucuza ne bulacaksın. İçki bile deli pahalı. Yani dön gel yavrum yuvana J

 



 
 



 
Teşekkürler

Bu anlattıklarımı abartılı mı buluyorsun :)  yanımda olup beni yalancı çıkarmayacak gezgin arkadaşlarım Seher & Sinem e teşekkür ederim. En azından iki şahidim var :)
 

 






 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BALI

Cennetten güzel bir parça ; Bali ❤🌺🌸🏵 Bali ye ilk geldiğim anda izlenim harikaydı. Korona için titiz kontrol, tertemi...