13 Mart 2020 Cuma

Bangkok TAYLAND

Bangkok a varınca;




 Havalimanına vardığımda küçük ve sade imajı verse  de kesinlikle küçük değildi. Insanlar istanbul daki gibi koşmuyor. Kimseye birşey sormadan gitmen gereken yere gitsen de karsina cikan gorevliler mutlaka yardımcı oluyor. Uçakta doldurduğum formu pasaportumla verip parmak izini vermem yetti. 2 3 kat aşağıya inerek metro ile şehre geçtim ki bu en ekonomik yol.(trail)
Metroda insanları inceledim. Uzakdoğu kadınlarının giyim zevki bize pek hitap etmiyor. Ben sıcaktan kan ter içinde kalmışken yazlık ayakkabısı altına giydiği yün çorap beni daha da terletti. Sandalet altına çorap giymeyi garipsedim haliyle. Sessiz sakin bir topluluk zaten ses çıkartamazlar hepsinin elinde telefon var. Oyun mu oynuyorlar sosyal medyalar mi o kısmi pek çözemedim. (Sonrada ogrendim sosyal medyaymış 😉 )
Otele varınca dinlendim haliyle akşam biraz sokakları arşınlayıp sonrasında Lumpini Park a gittim. Birden çok göleti olan ağaçlık çok güzel büyük bir park. Onlarca insanı koşar görünce hayiflandim. Spor merkezi gibiydi adete. Tenis kortu, koşanlar, topluca step yapanlar renk katmış parka. Göletlerde koca koca kedi balıkları ve kaplumbağaları beslemek adetten gibi. Orda satılan ekmek ve benzeri şeyleri veriyor çoluk çocuk yetişkin.
Su da asıl  ilginç olan timsah sandığın büyük kertenkele. Yola çıkıp insan içinde de gezdiği oluyormuş. Allah'tan bana den gelmedi. Çirkin binaların arasında cennet bir mekan. Dönüş yolunda karanlık çökünce hayat daha da renkleniyor dışarda satılan yiyecek ve acılan akşam pazarlarıyla. Hava bunaltıcı sıcak ve kızartma kokuları bana ağır geldiği için akşam yemeğini tropikal meyvelerde kullandım. Bazılarına kafamı uzatıp baksam da ne yalan söyleyeyim cesaret edemedim. Dur bakalim daha ilk  gun şampiyon ağır ol :)


2.gün bangkok wat pho
Sabah yumurtalı beklenenin üstünde güzel bir kahvaltı yapıp yeni insanlarla tanıştım.  Aynı destinasyona buluşmak üzere ayrıldım. Bir-kac tane tapınak gezme planı yola çıktıktan sonra değişti. Insanların 30 dk.gecirirsin dediği yerde 2 3 saat kalınca diğer kısımları es geçip kapısından geri döndüm.  Yatan Buda heykelinin olduğu tapınak dev adam büyüklükte.yuzlerce heykel var. Içerisi de serin olunca bazı kısımlarda içere budha ile oturmak fikri iyi geldi. Burdaki hayat sakın ve huzurlu akiyor.  Şimdi farkına vardım acele koşturan yada bağıran kimseyi anımsamıyorum. Herkse verilen görevi yapıyor.  Güler yüzlü olduklarını duysam da sanırım ikna olmam için illa yaşamam gerekli. Ilk gün biraz mesafeli dursam da ikinci gün sempatik bulmaya başladım. Metroda mal mal haritana bakarken yada ekranda durak takibi yaparken mutlaka seslenip yardım eden cıktı. Ingilizcesi olmayanlar panikliyor ama olsun kafa göz yararak iletişim kurulabilir. Sokaktaki yemeklerin kokusu ağır gelip kirli bir izlenim verse de bence sokakları temiz. Yere çöp atmıyorlar. Aslında olması gereken bir davranış i yadırgıyorum burda. Çocukların başını sevme diye bir arkadaş uyarmıştı. Bugün öğrendim ki onu çocuklarını yabancılardan korunak için yapıyorlarmış.geleneksel abuk bir  durum yok. 
Çok Budha heykeli görünce başka tapınağa gitmek istemedim. Baskalarinin top 10 i beni baglamaz 😇Ferry ile karşıya geçip sokaklarda gezindim. Karnım çok açıkinca direncimi kırıp dışarda yemeye karar verdim ama oturamadım. Hepsi pis ve kalabalık kokuyor gibi geldi. Içi temiz ve sade bir mekan bulunca girdim. Meğer müslüman lokantasına girmişim .pat tai yemeği ve hindistan cevizli dondurma yanında pirinç ile karnımı doyurdum. Nehir kenarında bira içen turistler vardı. Çok salaş pis bir mekan ama fiyatlari hic de ucuz degil. 60 baht yani 12 tl bira. Kesinlikle eminim Bangkok bize göre pahalı. Bakalim diğer şehirler nasıl?


Yatan Buda , en meşhuru ve benim içinde saatler geçirdigim güzel bahçeli tapınak


NOT: tapınaklara açık kıyafetle girilmez. Yanınıza benim gibi önce birşey alın. 
Olmazsa pis kıyafetleri kapıda kiralarsınız. En önemli tapınakta ve kralın sarayında kurallar daha sıkı. Pantolon ve bacakları kapatan uzun etek şart.

Aman ha kral hakkında saygısızlık yapmayın. Kendilerinin kırmızı çizgisi olur. Kralın resmine bıyık çizen mal turiste 10 yıl ceza verilmiş diye duydum. Memlekette muhalefet mi haşaaa!





Bangkok ta yeme içme
Şehirde kahvaltı üç aşağı beş yukari bu şekilde. Birçok yer sabahları erişte makarna veya pirinc verir. Karpuz ve ananas olmazsa olmazlarmış 😉


Pirinç çok seviliyor. Dondurma ile de fena gitmiyor hani. Cocunat dondurmasindan başka dondurma cesiti görmedim. 





Buda tapınaklarını hindu tapınakları ile karşılaştırınca buranın daha huzur verdiğini söyleyebilirim. Göz göz odalarda buda heykelleri ile uzun süre oturmuslugum var.
Reenkarnasyon kısmını sorgulamadım desem yalan olur.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BALI

Cennetten güzel bir parça ; Bali ❤🌺🌸🏵 Bali ye ilk geldiğim anda izlenim harikaydı. Korona için titiz kontrol, tertemi...