13 Mart 2020 Cuma

CHAING MAI -TAYLAND

Chaing Mai - TAYLAND
Chaing Mai yi hayallerinden daha farklı buldum. Memleketin eski başkenti olduğu için beklenti yüksekti.  Daha orman içinde , egzotik bir köy kasaba olabilirdi. Umulanin aksine bana közbe geldi. Burda çok güzel ev bina görmek pek mümkün değil sanırım. Sadece tapınaklar güzel ve de tarihî. Old city de bile olduğunuzu anlatacak eski korunmuş bina yok. Kale kenarları ancak o fikri çağrıştırır.



Tapinagin bahcesinde oturup serinlerken



Bu şehirde ne yapılır edilir derken nehir kiyisini keşfettim.
Nehir kenarında oteller ve restaurantlar var. Güneşin tepede olduğu saatler vakit geçirmek için çok keyifli. Akşamları canlı müzikli mekan bulmak kolay. Kenarda tapınak bulup bahçesinde biraz uyuyup sonra meditasyon yapmak güne devam etmemi sağlayan nehir kenari tapinaklari da tavsiye edebilirim.Insanlar aldıkları hediye paketlerini rahiplere sunup dua ettiriyorlar ve bileklerine beyaz iplikten bileklik takılıyor. Bebekleri de bu şekilde kutsatiyorlar. Vaftiz toreninin farkli versiyonu gibi.

Akşam gece pazarına gittim. Cok meshurdur ve geceleri tezgahlarla dolu kaldirimlar.Yemek yemek burda çok daha keyifli. Hem daha temiz ortam hem de canlı müzik var. Insan ne ister? Pirinç yemekten bunalanlar için istanbul yazısına gitmek akıllıca olur. Malum Türk ışletmeci arkadaş sayesinde kebap döner lahmacun yeme fırsatı olur. Mardin li abimiz 14 aydır burda ve korona virüsü hepsinin işini kötü etkilemiş. (MART 2020)


Her akşam yemek için gidilecek en güzel mekan Night Bazaar.


Doi Suhlep  TEMPLE 




Onca merdivenin çıkışında bir şükür duası edilir. Şaka bir yana gitmeye değer 
Tayland da ne yenir ?

Öyle bizde abartıldığı gibi abuk sabuk yemeleri yok. Oturup böcek yemiyorlar. Görselleri paylaşıyorum gayet lezzetli bize de uyacak tadı  var. Benim favorim Pad Tai oldu. Içinden cikilamaz mekanda bunu söyleyip yırtıyorum 😂
Çubuk göstermelik degil gerçekten kullandım 😂 sonra kasığa devam.

Pad Tai with seafood  benim favorim 😍😋

Tavuklu pilav işte 

Hadi konuyu toparlayalım biraz. Ben burda 4 gün kalıp bir gün de Chiang Rai de kalmak yerine günlük tur aldım. Tur seçenekleri geniş. Filleri besleyip yikattiginiz tur da var ama hayvan haklarına olan hassasiyetimden dolayı bunun bir parçası olmadım. Hayvanların iyi beslenmediği bilgisi benim için yeterli. Aldığımız turlara boynu bilezikli kadınları da ekliyorlar. Artık öyle bir yaşam tarzı yok ve turistik olduğu için giden de keyif alamıyor. Tura gitmeden yorumları okumanın faydaları 😎 
 Tapınaklarını çok.sevdim ve görmeye değer. Şelaleri ve ormanı ile de doğası keyifli olur. Deniz kumdan bulanlara alternatif tercih.



Şehir içinde tur almayın. Tuk tük yada kırmızı arabalarla oraya nasıl gideceğinizi öğrenip kendi programınızı yapın derim. Tapınaklara yakın yerlerde yemek fiyatlari şehirle nerdeyse aynı. Su da hayrına bedava.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BALI

Cennetten güzel bir parça ; Bali ❤🌺🌸🏵 Bali ye ilk geldiğim anda izlenim harikaydı. Korona için titiz kontrol, tertemi...